Zsuzsa Klemmné Gonda

 

Zsuzsa Klemmné Gonda

 

Title: PhD
Gender: female
Year of Birth: 1984
Place of Birth (Country): Hungary
Email-address(es): This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Office Phone Number: 06-1-872-1710

Doctoral Studies
Year of Doctoral Defence (PhD / CSc): 2015 
Discipline: Linguistics
Title of Thesis: Reading strategies of digital text
Issuing Institution: Eötvös Loránd University

MA Studies
Year of Obtaining the MA Degree: 2009
Discipline(s): philologist of Hungarian Language and literature
Issuing Institution: Eötvös Loránd University

Further Studies and Qualifications

Institution Qualification Year of Obtaining the Qualification
 Eötvös Loránd University teacher of Hungarian language and literature   2009
 Eötvös Loránd University  applied linguist  2009
     

Employment
Current Employer: Károli Gáspár University of the Reformed Church in Hungary
Faculty: Faculty of Humanities
Institute: Teacher Training Centre
Department: Methodology Group
Current Position(s): lecturer

Current Employer: Eötvös Loránd University
Previous Position Held: lecturer

Other Previous Employers: Eötvös József high school
Other Previous Positions Held: teacher

Other Previous Employers: Lónyai Utcai Reformed high school
Other Previous Positions Held: teacher


Areas of Research and Teaching

  • historical linguistic
  • applied lingusitic
  • methodology, teacher training
  • reading research

Membership in Research Groups and Projects

2008–2009: TkOKA II. research, A tanári szövegértés-fejlesztő és IKT-kompetencia vizsgálata, Szemere Gyula anyanyelv-pedagógiai kutatócsoport

2009–2011: TÁMOP 4.1.2-08/2/B/KMR research, Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása, ELTE BTKBölcsésztanár-képzési kutatócsoport

2011:  Central European Cooperation in Education. Meeting of Directors-General and Experts. Vienna. 14–15 December.

2012: Central European Cooperation in Education. A New Learning Culture and Teacher Professionalism. International Workshop. Vienna. 11–12 April.

2012:  Teacher Exchange Programme Pliot Initiative. Central European Regional Cooperation in Education. Ljubjana. 4–9. March.

2014:  Developing Competences and Creativity – From Pre-school to Secondary Education. CeDeFop Study visit. Zdunska Wola. Poland. 2–6. June.


Educational Functions, Curriculum Development and Other
Teaching-Related Activities

Period Function or Activity
 2011-2013  methodology courses (ELTE)
 2013-  methodlogy courses (KRE)
   
   
   

Language Skills

Language Level and Kind of Proficiency
 english  C intermediate language exam
 german  C intermediate language exam
   
   
   

Honours, Distinctions, and Prizes

Name of Distinction Issuing Institution Year of Issuing
     
     
     

Membership in Academic Societies

Name of Organization Function (if any)
   
   
   
   

Guest Professorships and Research Fellowships in Foreign
Institutions

Period Institution Activities
     
     
     
     
     

Promotorship in Doctoral Studies

Name of
Doctoral Student,
Institution
Research Topic / Title of Dissertation Year of Defence
(if applicable)
     
     
     
     

Opponentship in Doctoral Defences

Name of
Doctoral Student,
Institution
Title of Dissertation Year of Defence
     
     
     
     

 

List of Publications


Monographs




Edited Books and Journals

Anyanyelv-pedagógia review


Chapters in Books




Articles in Academic Reviews (Printed and Electronic)

Új irányok, új utak az anyanyelvi nevelésben és a pedagógusképzésben. Anyanyelv-pedagógia 2008: 1. http://www.anyp.hu/cikkek.php?id=37

Az interaktív tábla alkalmazása az anyanyelvi órán. Anyanyelv-pedagógia 2008: 2. http://www.anyp.hu/cikkek.php?id=46

A szótárhasználati kompetencia elsajátítása és fejlesztése.Anyanyelv-pedagógia 2009: 2. http://www.anyp.hu/cikkek.php?id=160

 

A nyomtatott és a digitális szövegek megjelenítése az interaktív táblán. Anyanyelv-pedagógia 2011: 1. http://www.anyanyelv-pedagogia.hu/cikkek.php?id=304

III. Eötvös József országos középiskolai szónokverseny.Magyartanítás 2011: 3. 37–39.

A nómenklatúráktól a wikiszótárig. A papíralapú és a digitális szótárak kontrasztív elemzése. Filológia.hu 2012:4. 165–183.

Retorika a 21. században. Magyartanítás 2012: 4. 32–33.

 

A játék reneszánsza. Magyartanítás 2013:1. 37–38.

Conference Proceedings (Printed and Electronic)

Az IKT- és az anyanyelvi kompetencia komplex vizsgálata. In: Szőllősi László szerk. Pro Scientia Aranyérmesek X. konferenciája. Budapest. 2011.

Az IKT-eszközök alkalmazása a magyar nyelvi órákon. In: Bencéné Fekete Andrea szerk. Lehetőségek és alternatívák a Kárpát-medencében. Módszertani tanulmányok.  Kaposvári Egyetem, Kaposvár. 2011. 32–38. 

A szövegértési kompetenciát mérő tesztek példaszövegeinek szociolingvisztikai vizsgálata. In: Balázs Géza – Veszelszki Ágnes (szerk.).: Nyelv és kultúra – kulturális nyelvészet. Magyar Szemiotikai Tanulmányok. Budapest. 2012: 25–26.

A digitális olvasási stratégiák metakognitív folyamatainak feltérképezése. In: Bárdosi Vilmos (főszerk.) Asterikos 5. Tanulmányok. Nyelvtudományi Doktori Iskola. „Nyelv és társadalom”. 2013. 39–49.

A tanár kommunikáció jellegzetességei az IKT-osztályteremben. In: Veszelszki Ágnes – Lengyel Klára (szerk.) Tudomány, technolektus, terminológia. A tudományok, szakmák nyelve. Éghajlat Könyvkiadó. Budapest. 2014: 371–381.

Az IKT alkalmazásának lehetőségei a magyartanárképzésben. In: Dringó-Horváth Ida – N. Császi Ildikó (szerk.) Digitális tananyagok – Oktatásinformatikai kompetencia a tanárképzésben. Károli Gáspár Református Egyetem és L’Harmattan Kiadó. Budapest.http://www.kre.hu/ebook/dmdocuments/oktatasi_segedanyag/chap_4.html

Book Reviews

Egy fejlesztő olvasókönyv a gyakorlatban. (Adamikné Jászó Anna: 33 téma a szövegértő olvasás fejlesztésére). Magyartanítás 2011: 1. 21–23.

Markó Alexandra (szerk.) Beszédtudomány. Az anyanyelv-elsajátítástól a zöngekezdési időig. In: Anyanyelv-pedagógia 2012: 3. http://www.anyanyelv-pedagogia.hu/cikkek.php?id=392



Translations




Creative Writing




Films and Multimedia (Digital Textbooks, Multimedia Creations etc.)




Discography




Organisation of Conferences

2009:   I. Vályi András anyanyelv-pedagógiai konferencia (Methodology conference)

2011:   II. Vályi András anyanyelv-pedagógiai konferencia (Methodology conference)

2011:   I. Trefort-kerti bölcsésztanári konferencia (Methodology conference)

2012:   II. Trefort-kerti bölcsésztanári konferencia (Methodology conference)

2013:   III. Vályi András anyanyelv-pedagógiai konferencia (Methodology conference)




Academic and public Appearances (Live and Electronic)

Events


No result...

Social media