Borosán, Lívia

Borosán, Lívia

Title: Ms /  Dr
Gender: F
Year of Birth: 1973
Place of Birth (Country): Hungary
Email-address(es): This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Office Phone Number:

Doctoral Studies
Year of Doctoral Defence (PhD / CSc): 2005
Discipline: Education
Title of Thesis: Perspectives on personality in the reform pedagogy
Issuing Institution: Eötvös Loránd University Faculty Of Humanities

MA Studies
Year of Obtaining the MA Degree: 1999
Discipline(s): School Psychology Specialisation
Issuing Institution: Eötvös Loránd University Faculty Of Humanities

Further Studies and Qualifications

Institution Qualification Year of Obtaining the Qualification
Budapest University of Technology and Economics, Departement of Pedagogy Public education leader 2003
Eötvös Loránd University Faculty Of Humanities Secondary school teacher in Pedagogy 1999
College of Light Industry and Technology Leather Engineer 1995

Employment
Current Employer: Károli Gáspár University of the Reformed Church in Hungary
Faculty: Faculty of Humanities
Institute: Teacher Training Center
Department:
Current Position(s): Docent

Previous Employer: Eötvös Loránd University Faculty of Education and Psychology, Institute of Education
Previous Position Held: Assistant professor

Other Previous Employers: Varga Márton Horticultural and Land Surveying Vocational Secondary School
Other Previous Positions Held: Dormitory Teacher


Areas of Research and Teaching

Research of personality theories and perspectives on personality
Research of personality of reform pedagogy systems
Research of the motivational basis of andragogy
Guidance researches
Researches related to the operation of the school as an organization

Membership in Research Groups and Projects


Educational Functions, Curriculum Development and Other
Teaching-Related Activities

Period Function or Activity
09. 2005 –
09. 2007
Cooperation with Bildung des Handels (Germany)
professional group on andragogy, distance learning,
disparity, educational competencies topics
03. 2006. - Cooperation with Andragogy Departement of Hungarian
Educational Society and Szín Közösségi Művelődés journal
editor committee
01. 2005 - Advanced studies for teachers, organised by Human
European Union (Zalaegerszeg, Hungary), known as
Humanitas Zala, and Association for Zala
   
   

Language Skills

Language Level and Kind of Proficiency
English Intermediate C
German Intermediate C
   
   
   

Honours, Distinctions, and Prizes

Name of Distinction Issuing Institution Year of Issuing
     
     
     

Membership in Academic Societies

Name of Organization Function (if any)
Hungarian Educational Society, Zala county section Chairman
Budapest University of Technology and
Economics, Departement of Pedagogy
Consultant
Eötvös Loránd University Faculty Of Humanities,
Doctoral Studies in Education
Teacher
   

Guest Professorships and Research Fellowships in Foreign
Institutions

Period Institution Activities
1999 Grundtvig Foundation Study tour to Finland scholar
1997 Takács Etel Foundation Research scholar
     
     
     

Promotorship in Doctoral Studies

Name of
Doctoral Student,
Institution
Research Topic / Title of Dissertation Year of Defence
(if applicable)
     
     
     
     

Opponentship in Doctoral Defences

Name of
Doctoral Student,
Institution
Title of Dissertation Year of Defence
     
     
     
     

 

List of Publications

Monographs

Borosán Lívia – Busi Etelka – Molnárné Jákó Mária (2005): Családi védelemben. Könyv a kábítószerről szülőknek, családoknak. Philos Alapítvány, Budapest

Borosán Lívia – Busi Etelka – Molnárné Jákó Mária (2005): Drogprevenció és drogkezelés a közoktatási intézményekben. Philos Alapítvány, Budapest

Edited Books and Journals

Bábosik István – Borosán Lívia – Hunyady Györgyné – M. Nádasi Mária – Schaffhauser Franz (szerk.): Pedagógia az iskolában ELTE Eötvös Kiadó Budapest, 2011

Chapters in Books

Borosán Lívia (2011): Pályaorientáció In.: Bábosik I. – Borosán L. – Hunyady Gy-né – M. Nádasi M. – Schaffhauser F. (szerk,) (2011): Pedagógia az iskolában ELTE Eötvös Kiadó Budapest, 92-106.p.

Borosán Lívia (2011): A szabadidő, mint pedagógiai lehetőség In.: Bábosik I. – Borosán L. – Hunyady Gy-né – M. Nádasi M. – Schaffhauser F. (szerk,) (2011): Pedagógia az iskolában ELTE Eötvös Kiadó Budapest, 144-152.p.

Borosán Lívia (2011): A pedagógus segítőtársai In.: Bábosik I. – Borosán L. – Hunyady Gy-né – M. Nádasi M. – Schaffhauser F. (szerk,) (2011): Pedagógia az iskolában ELTE Eötvös Kiadó Budapest, 193-205.p.

Borosán Lívia - Hornyák Zoltán (2008): A hetedik évfolyamos tanulók szociális kompetenciájának vizsgálata Bács-Kiskun megyében In.: A pedagógusmesterség új tartalmai, Bács-Kiskun Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete, Kecskemét 88-105. p.

Borosán Lívia (2007): Személyiségértelmezések a reformpedagógiákban In.: Bábosik István (szerk.): Pedagógia és személyiség, Okker Kiadó, Budapest, 546-612.p.

Borosán Lívia (2001): Reformpedagógiák, alternatív iskolák hazánkban In.: Borosán Gyula – Bálint László (szerk.): Zalai közoktatási vezető. Válogatott tanulmányok a közoktatási vezető szakos hallgatók munkáiból. MMIK, Zalaegerszeg, 16-21. p.

Borosán Lívia (1998): Egy személyiségfejlesztő felzárkóztató program modellje In.: Bábosik István – Széchy Éva (szerk.): Új pedagógiai közlemények. Új tehetségek a hazai neveléstudományban, ELTE BTK Neveléstudományi Tanszék, Pro Educatione Gentis Hungarie Alapítvány, Budapest

Articles in Academic Reviews (Printed and Electronic)

Borosán Lívia (2010): Személyiségértelmezés a reformpedagógiákban In.: Szín – Közösségi Művelődés 15/6. szám 18-22. p.

Borosán Lívia (2010): Pályaorientáció In.: Szín – Közösségi Művelődés 15/6. szám 23-31. p.

Borosán Lívia – Hornyák Zoltán (2009): A 7. évfolyamos tanulók szociális kompetenciájának vizsgálata Bács-Kiskun megyében In.: Szín Közösségi Művelődés 14/3. szám 16-38.p.

Borosán Lívia (2006): Az egész életen át tartó tanulás, kulcskompetenciák, a közművelődés és a munkaerőpiac igényei. In.: Szín Közösségi Művelődés 4. szám 1-3. p.

Borosán Lívia (2004): A személyiségfejlesztés kognitív és szociális fejlesztési feladatai a 21. században In.: Tudás Menedzsment V. évf. 2. sz. 104-110. p.

Conference Proceedings (Printed and Electronic)

Kovács Sándor – Borosán Lívia – Sótonyi Sándor (2010): Az iskolaműködés szakmai elszámolhatósága alulnézetből In.: Varga Lajos (szerk): Közoktatás – vezetési kutatások 2008-2010 Tanulmányok, Közoktatási Vezetők Képzésért Alapítvány, Miskolc

Borosán Lívia (2006): Felnőttnevelés – nevelési stílus. In.: LEPTAK, Socrates Grundtvig Tanulási kapcsolatok c. kiadvány, ZMPI, Zalaegerszeg

Borosán Lívia (2006): Erwachsenen erziehung – erziehungsstil. In.: LEPTAK, Socrates Grundtvig Tanulási kapcsolatok c. kiadvány, ZMPI, Zalaegerszeg

Book Reviews

 

Translations

 

Creative Writing

 

Films and Multimedia (Digital Textbooks, Multimedia Creations etc.)

Borosán Lívia – Busi Etelka (2004): Pedagógiai személyiségértelmezések.

Discography

 

Organisation of Conferences

 

Academic and public Appearances (Live and Electronic)

Ars poetica és/vagy arculat? Tanári MA-ra jelentkező hallgatók motivációs leveleinek elemzése XI. Országos Neveléstudományi Konferencia, 2001.11.04.

A 7. évfolyamos tanulók szociális kompetenciájának mérése Bács-Kiskun megyében a 2006. évben – Országos Értékelési Konferencia, PÉK, Szeged, 2007.04.04.

Felnőttképzés és munkaerő-piaci igények – „Tanuló Zala” konferencia, Zalaegerszeg, 2006.06.16.

Az egész életen át tartó tanulás, kulcskompetenciák, közművelődés és a munkaerőpiac igényei – Felnőttképzés és Közművelődés Országos Szakmai Konferencia, Budapest, 2006.03.22.

Felnőtt nevelés - nevelési stílus – angol nyelvű előadás - Grundtvig Nemzetközi Kapcsolatok Nemzetközi Találkozó, Hévíz, 2006.02.13.

Személyiségfejlesztés és kompetenciaalapú nevelés és oktatás – A „Tudásalapú társadalom fejlesztése” konferencia, Zalaegerszeg, 2006.03.24.