Kornélia Deres

 

Kornélia Deres 

 

Title: PhD
Gender: F
Year of Birth: 1987
Place of Birth (Country): Hungary
Email-address(es): This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
Office Phone Number:

Doctoral Studies
Year of Doctoral Defence (PhD / CSc): 2015
Discipline: Comparative Literary Studies
Title of Thesis: Theatre, technology, intermediality. The aesthetics of moving image in contemporary theatre
Issuing Institution: Eötvös Loránd University

MA Studies
Year of Obtaining the MA Degree: 2011
Discipline(s): Hungarian and English Studies
Issuing Institution: Eötvös Loránd University

Further Studies and Qualifications

Institution Qualification Year of Obtaining the Qualification
Eötvös Loránd University Theatre Studies Programme 2011
     
     

Employment
Current Employer: Károli Gáspár University of the Reformed Church in Hungary
Faculty: Faculty of Humanities
Institute: Institute of Arts Studies and General Humanities
Department:
Current Position(s): senior lecturer

Previous Employer:
Previous Position Held:

Other Previous Employers:
Other Previous Positions Held:


Areas of Research and Teaching

Theories of intermediality, Technological media within theatre, Interfaces of theatre and film, Documentary theatre, Theatre theory and history of the 20-21st centuries, Theatre criticism, Argumentative essay writing, Contemporary Hungarian literature

Membership in Research Groups and Projects


2014. In-Between Research Group of Doctoral Students, Ruhr-Universität Bochum

2012-2013. Philther project (Net-philology of theatre, Hungarian and European Theatre History)

2012. MTA-ELTE Research Group for Digital Critical Text Editions, Critical Edition of the Complete Works of Dezső Kosztolányi

2010. Research on theatre critics carried out by Theatre Monthly SZÍNHÁZ and the Hungarian Theatre Museum and Institute (OSZMI)

Educational Functions, Curriculum Development and Other
Teaching-Related Activities

Period Function or Activity
   
   
   
   
   

Language Skills

Language Level and Kind of Proficiency
English proficiency
German intermediate
   
   
   

Honours, Distinctions, and Prizes

Name of Distinction Issuing Institution Year of Issuing
Visegrad Literary Scholarship International Visegrad Fund 2014
DAAD Research Grant for Doctoral Candidates and Young Academics and Scientists Deutsche Akademische Austauschdienst 2013
Makói Medáliák Prize (for best poetry debut)   2012
Writing and Research Grant of the National Cultural Foundation   2012
Móricz Zsigmond Literary Scholarship   2011
     
     
     

Membership in Academic Societies

Name of Organization Function (if any)

Hungarian Academy of Sciences

International Federation for Theatre Research (IFTR/FIRT)

 

Hungarian Society of Writers, Critics, and Literary Translators

József Attila Circle Literary Association of Young Writers (JAK)

 
Young Writers’ Association (FISZ)  
Hungarian Theatre Critics’ Association  

Guest Professorships and Research Fellowships in Foreign
Institutions

Period Institution Activities
September-November 2013 Universität zu Köln,
Theaterwissenschaftliche
Sammlung
Research fellow
     
     
     
     

Promotorship in Doctoral Studies

Name of
Doctoral Student,
Institution
Research Topic / Title of Dissertation Year of Defence
(if applicable)
     
     
     
     

Opponentship in Doctoral Defences

Name of
Doctoral Student,
Institution
Title of Dissertation Year of Defence
     
     
     
     

 

List of Publications

(MTMT)


Monographs





Edited Books and Journals

Hit és tudás. Studia Caroliensia (yearbook, KRE-L'Harmattan, 2015)

Add ide a drámád! II. Alternatív drámaantológia (drama anthology, JAK-füzetek, 2012)

Add ide a drámád! (drama anthology, JAK-füzetek, 2011)

Pollágh Péter: A Cigarettás (poems, Prae.hu Kiadó, 2010)

Puskin Utca, az ELTE BTK irodalmi-művészeti folyóirata (Napkút Kiadó, 2007-2009)

Chapters in Books

A médiatechnológia színrevitele, In: Újmédia, újművészetek, újirodalom. Digitális tananyag (ed. Orbán Jolán), 2015

Szörnyeteg struktúra. Mundruczó Kornél: Frankenstein-terv, In: Bárka-könyv (ed. Kiss Gabriella), Budapest, Józsefvárosi Önkormányzat, 2014.

Articles in Academic Reviews (Printed and Electronic)

Médiumok színpada. A technológia és intermedialitás színrevitelei, Irodalomtörténet, 2015/4, 435-456.

A tudat filmes játékai. Intermediális dramaturgia Bodó Viktor színházi rendezéseiben, Alföld, 2016

Időrétegek, rétegzett idők. Intermedialitás és emlékezés a Mozgó Ház Társulás előadásaiban, Műút, 2015. október

Térbeli idő. Technológia és időábrázolás a Wooster Group színpadán, Literatura, 2015/2, 135-149.

A jelenlét játékai. Színre vitt médiumok a Gob Squad előadásaiban, Alföld, LXV. évf. 12. sz., 2014. december, 67-80.

Köztes terek. Médiaelméleti kérdések színházi aspektusból, Theatron, XVI. évf., 2014 (megjelenés előtt)

Szörnyeteg struktúra. Mundruczó Kornél: Frankenstein-terv, 2007, Theatron, XVI. évf., 2014/ (megjelenés előtt)

Az idő tekintete. Lepage teatrológiájának második része a Ruhrtriennálén, Színház, 2014. február, 44-47.

Múltba ragadva?, Új Nautilus, 2014. 01. 31.,http://ujnautilus.info/multba-ragadva1

The Utopia of Kitchen, Symbolon, XIV. évf., 2013/25

A tévedés esélye. Idők, médiumok, emlékezetek, Theatron, XII. évf., 2013/2, 71-78.

Ostromnyelv. Schilling Árpád: Közellenség (Kohlhaas), 1999., Theatron,  XII. évf. 2013/3, 57-60.

Mediatizált erőszak. Szenvedő testek és képeik, Symbolon, XIII. évf., 2012/23.

 „Leéljük”. Egy Rusznyák- és Keszég-rendezéshez, Műút, 2012. december, 2012036, 42-44.

Kórtér – Bodó Viktor Anamnesis című rendezéséről, Műút, 2012. június, 2012033, 39-44.

És ami utána van (Halász Péter – Szellemidézés, Műcsarnok; Herczog Noémivel közösen), Színház, 2010. június (43. évf.) 6. sz. 41-43. old.

Kitömött szabadság – az esszéíró Esterházy Péter, Iskolakultúra, 20. évf. 3. sz., 2010. március, 101-106. old.

Egy népszerű alternatív(a) (Tanulmány a TÁP Színházról, Herczog Noémivel közösen), Színház, 2009. január (42. évf.) 1. sz. 37-42. old.

Conference Proceedings (Printed and Electronic)

Köztes, átmeneti, gyanús. A színházi tér intermedialitása, In: Rendezett tér (szerk. P. Müller Péter – Balassa Zsófia – Görcsi Péter – Pandur Petra – Rosner Krisztina), Pécs, Kronosz Kiadó, 2015, 69-80.

Átmenetek. Élő jelenlétek a Gob Squad előadásaiban, In: Hiány, csonkítás, kihúzás, elhallgatás a drámában és a színpadon (ed. Balassa Zsófia, Görcsi Péter, Neichl Nóra, P. Müller Péter), Pécs, Kronosz, 2014, 228-240.

Múltba ragadva? Történelmi traumák és az emlékezés színházi lehetőségei, In: Irodalom, test, emlékezet (ed. Borbély András, Orbán Jolán, Pieldner Judit), Kolozsvár, Erdélyi Múzeum-Egyesület, 2014, 258-270.

A tudat játékai: újraírás a káosz felől, In: A magyar színháztudomány kortárs irányai (ed. P. Müller Péter, Balassa Zsófia, Rosner Krisztina), Pécs, Kronosz, 2012, 77-85.

Miért rólunk szól? A dokumentarista színház szereplői (Translated from the English original by Szabó Attila), Színház, 2012. november, Melléklet: Újrahasznosított valóság a színpadon. Dokumentarista színházi látlelet Közép-Kelet-Európából és a nagyvilágból, 8-10.

Book and Theatre Reviews

Birodalmi bérencek (k2-Stúdió K: Bakfitty), Színház, 2015. október, 21-24.

Az ember és a pixel (Hiroaki Umeda: Accumulated Layout; Holistic Strata, Trafó), Színház, 2015. április, 37-38.

Tudat feletti zajok (Ruhrtriennale 2014), Színház, 2015. február, 42-43.

Színház: tágas tudomány (Színház – Jelentés – Emlékezet, szerk. Kérchy Vera, JATE Press, 2013), Tiszatáj, 2014. november, 123-125.

Egy öreg fiú (Peer Gynt, Örkény Színház), Revizoronline.hu, 2012. 06. 04.

Kortárs lengyelek a spájzban (Pászt Patrícia: Mai lengyel drámairodalom), Tiszatáj, 2012. április, 110-112.

Lidérces lasagne (Lángoló kerékpár, Bárka Színház), Színház Online, 2012. január 23.

Túl közel, túl messziről (Patrick Marber: Closer /Közelebb!, Merlin Színház), Revizoronline.hu, 2011. december 14.

Nyomdakész testek (Gyógyír északi szélre, Orlai Produkció-Óbudai Társaskör), Színház Online, 2011. július 20.

Fehérálom (Prolik, Egri Gárdonyi Géza Színház, POSZT), Revizoronline.hu, 2011. június 17.

Üvegember, húrhártya (Párlat, Stúdió K), Színház Online, 2011. március 4.

Petyus a kanapén (Garaczi László: Ovibrader, Thália Színház), Színház, 2011. január, 8-10.

Pár doboznyi élet (Peter Handke: Az óra, amikor semmit sem tudtunk egymásról, Schauspielhaus Graz – Szputnyik Hajózási Társaság, Budapesti Őszi Fesztivál, Színház Online, 2010. október 15.

Alternatív tizenkilencedik (Weöres Sándor: Psyché, Gyulai Várszínház), Színház Online, 2010. augusztus 10.

Még a meteor előtt (Ariane Mnouchkine: A jelen művészete – beszélgetések Fabienne Pascaud-val), Élet és Irodalom, 2010/ 32. szám

Ardennes-i eklektika (Shakespeare: Ahogy tetszik, Új Színház), Színház, 2010. július

Panelvidék (Szutyok, Pintér Béla és Társulata, Szkéné Színház), Színház, 2010. június

Bitóbanda (Christian Morgenstern: Bitódalok, Budapest Bábszínház), Színház, 2010. május, 28-29.

Sör és vér bajor módra (Vadászjelenetek Alsó-Bajorországból, Nemzeti Színház), Színház Online, 2010. április 24.

Fejetlenek forradalma (Howard Barker: Victory, Bárka Színház), Színház Online, 2010. február 19.

Élet a dróton túl (Csörgess meg!, Gárdonyi Géza Színház, Eger), Színház, 2010. április, 36-37.

Három görögből egy magyar (Szálinger Balázs: Oidipusz gyermekei, Radnóti Színház), Színház, 2010. január, 13-14.

Kaukázusi hullahopp (Brecht: A kaukázusi krétakör, Tatabánya, Jászai Mari Színház), Színház Online, 2009. szeptember 27.

Narratív gyógyulás (Menyhért Anna: Elmondani az elmondhatatlant), Élet és Irodalom, 2009/ 33. szám

Macskanadrág a Szputnyikon (Goldoni: Terecske, Szputnyik HT), Színház Online, 2009. augusztus 2.

Kis könyv, nagy modor (Kornéli Beáta: Nagy testamentum), Revizoronline.hu, 2009. július 28. 

Szerelem két ülésben (Kritika a gyulai Shakespeare fesztivál két előadásáról), Színház Online, 2009. július 1.

Grafomán márki, hét részben (Dough Wright: De Sade pennája, Bárka Színház), Színház, 2009. június

Tiszta udvar, vicces ház (Sarah Ruhl: Tiszta vicc, Sanyi és Aranka Színház), Színház, 2009. február, 31-32.

A lány neve: Juli (Molnár Péter: Keresők), Prae.hu, 2008. 12. 20.

Hiány a bőr alatt (Bereményi Géza: Az arany ára) Élet és Irodalom, 2007/ 31. szám

Translations

Fiona Cameron: Gyűjtemények, dokumentáció és a tudás változó paradigmái = Múzeumelmélet. A képzeletbeli múzeumtól a hálózati múzeumig, szerk. Palkó Gábor, Petőfi Irodalmi Múzeum - Ráció, Budapest, 2012, 155-178.

Creative Writing

Poetry volume:
Terrycloth Father /Szőrapa/ (poems, JAK-füzetek, 2011)

Anthologies:
2013    Szép versek (poems, Magvető Kiadó)
2012    Szép versek (poems, Magvető Kiadó)
2011    Szép versek (poems, Magvető Kiadó)
2009    Telep-antológia (poems, Scolar Kiadó)

Films and Multimedia (Digital Textbooks, Multimedia Creations etc.)




Discography




Organisation of Conferences




Academic and public Appearances (Live and Electronic)

2015 „Hamlet: a hitelesség kísértete”: Shakespeare és a humán tudományok válsága. Jágónak V. Projektkonferencia, Szegedi Tudományegyetem, Szeged, 2015. október 9.

2015 „Köztes, átmeneti, gyanús: a színházi tér intermedialitása”: Rendezett tér: be-, át-, szét-, megrendezett terek a kortárs színházban és drámában, Pécsi Tudományegyetem, Pécs, 2015. április 18.

2014 „Mediality of Theatre – Theatricality of Media. In-Between Theatre Studies and Media Studies”: Episteme des Theaters – Kongress der Gesellschaft für Theaterwissenschaft, Ruhr-Universität Bochum, 2014.szeptember 28.


2014 „Performing Time in Moving House Company”: Theatre and Stratification, University of Warwick, 2014. július 30.

2014 „Hiányjelek, jelenlétek a Gob Squad előadásaiban”: "Hiányod átjár mint..." című színháztudományi konferencia, Pécsi Tudományegyetem, Pécs, 2013. április 12.

2013 „Mundruczó Kornél: Frankenstein-terv”: Philter Színházi Net-Filológia műhelykonferencia, Károli Gáspár Református Egyetem, Budapest, 2013. december 10.

2013 „The Utopia of Kitchen”: Drama Utopia and Stage Reconstruction Forms – International Theatre Studies Conference, University of Arts Tirgu-Mures, Marosvásárhely, 2013.11.21.

2013 „Technology and Theatricality. Mediatized Violence: Suffering Bodies and their Images”: [sic!] 2013 – Summer Institute Cologne 2013, Theaterwissenschaftliche Sammlung, Köln, 2013.07.13.

2013 „Schilling Árpád: Közellenség”: Philter Színházi Net-Filológia műhelykonferencia, Károli Gáspár Református Egyetem, Budapest, 2013. április 26.

2013 „A tévedés esélye: többszörös néző-pontok”: Tévedések (víg)játéka: tévutak, tévhitek, téveszmék, tévesztések a színházművészetben és a színháztörténetben, Pécs, 2013. március 22.

2012 „Test, erőszak, medialitás. Két Mundruczó-rendezés kapcsán”: Média a színházban – Színház a médiában, Marosvásárhely, 2012. november 16.

2012 „Múltba ragadva – történelmi traumák és az emlékezés színházi lehetőségei”: Irodalom, test, emlékezet, Kolozsvár, 2012. június 7.

2012 „A tudat játékai: újraírás a káosz felől”: A magyar színháztudomány kortárs irányai konferencia, Pécs, 2012. március 24.

2011 „Whose story and why? Documentary theatre and its protagonists”: Recycling Reality on Stage. Documentary Theatre and Dramaturgy in East-Central Europe, Nemzetközi konferencia, Budapest, 2011. december 2.

2010 „Interference between literature and politics”: European Borderlands, Kerekasztalbeszélgetés, Belgrád, 2010. szeptember 22.

Events


Social media